معرفي بهترين برند دوربين مداربسته ايراني

۲۹ بازديد

معرفی دوربین مداربسته برای تعمیرگاه های خودرو

یکی از دغدغه‌هایی که صاحبان بنگاه‌های خودرو یا نمایندگی‌های فروش خودرودارند، بحث امنیت و ایمنی این اماکن است. سرمایه‌گذاری برای امن سازی این محیط‌ها و توسعه امنیت آن می‌تواند از سرمایه گران‌بهای آن‌ها و اموال آن به نحوی مطلوب محافظت نماید. بسیاری از نمایندگی‌های خودرو، موجودی‌های خود را در بیرون از محوطه و یا در فضایی باز نگهداری می‌نماید و این امر سبب می شود که سارقان و دزدان به آن چشم طمع داشته باشند و بخواهد که خود خودرو و یا وسایل آن را به سرقت برند. در این نمایندگی‌ها خودروهایی با رنج قیمت متفاوت وجود دارد و اگر یک سارق بتواند به آن نفوذ کرده و بخشی از آن اموال را به سرقت برد علاوه بر وارد آمدن خسارت به آن موسسه، اعتبار ایشان نیز زیر سؤال خواهد رفت. ?

 

امروزه سیستم‌های نظارت تصویری متنوعی عرضه‌شده است که می‌تواند برای نمایندگان فروش خودرو و یا بنگاه ماشین، بر اساس هر بودجه‌ای پیاده‌سازی شود. در این مقاله بر آنیم تا اهمیت اجرای سامانه‌های نظارت تصویری در این اماکن را بررسی نماییم. سپس درباره مزایای پیاده‌سازی آن‌ها اشاره خواهیم نمود. یادمان باشد امنیت هر کسب‌وکار در موفقیت آن کسب‌وکار تأثیر مستقیم و بسزایی دارد. باید این دید را داشته باشید که دوربین در نمایندگی فروش خودرو می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری درازمدت در نظر گرفته شود.

ملاحظات امنیتی در هنگام نصب دوربین های مداربسته :

اگر خواهان پیاده‌سازی سیستم نظارتی در بنگاه خودروی خود هستید و می‌خواهید آن را به‌طور کامل ایمن نمایید، لازم است چندین فاکتور را مدنظر قرار دهید. این عوامل تأثیر اساسی در انتخاب نوع دوربین و ویژگی‌های آن دارد تا بنگاه خودرو به‌طور کامل امن گردد. این عوامل در پیاده‌سازی بهینه آن نیز دخیل هستند. اولین گام و مهم‌ترین گام برای مشخص شدن عوامل و فاکتورها، پرسیدن چند سؤال ابتدایی و مهم است.

اولین سؤال باید درباره میزان و تعداد سرقت‌ها در سال‌های گذشته باشد. اگر تعداد سرقت‌ها زیاد باشد، مشخص است که نمایندگی فروش خودرو آسیب‌پذیری بالایی را در برابر سرقت دارد. همچنین محله‌ای که این نمایندگی در آن قرارگرفته است نیز می‌تواند جرم خیز بودن آن را مشخص نماید. برای بررسی جرم خیز بودن محله می‌توانید پرس‌وجویی را از همسایگان داشته باشید. هر چه تعداد سرقت‌ها در محوطه نمایندگی و یا محله بیشتر باشد، شما باید تعداد دوربین‌های بیشتری را برای محیط و یا دیواره در نظر بگیرید.

بسیاری از بنگاه‌های فروش خودرو آسیب‌پذیر هستند و زیر نظر بسیاری از سارقان قرار دارند. از سویی دیگر در صورتی‌ که صاحبان این مشاغل مدیریت و نظارت مناسبی بر این محیط‌ها نداشته باشند شرایط جوی و آب‌وهوا می‌تواند خساراتی را بر بدنه و سایر بخش‌های خودرو وارد سازد.

پرسش دوم :

پرسش دوم شما باید به شناسایی اماکن جرم خیز منتهی شود. شما با شناسایی مناطق جرم خیز گاراژ و یا نمایندگی فروش خودرو می‌توانید بهترین مکان‌های نصب دوربین را شناسایی کنید. شناسایی این مناطق و تعیین تعداد دوربین سبب جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای خرید دوربین‌های غیرضروری خواهد شد. بهترین راه این است که شما در بدو امر مناطقی که برای شما مهم‌تر هستند و سرمایه‌های بیشتری در آنجا انبار کرده‌اید را مشخص نمایید. همچنین مناطقی که کمتر در تردد مسئولین وجود دارد نیز می‌تواند به‌مرور سبب جرم خیز شدن آن مناطق گردد. لیست این مناطق را تکمیل نمایید تا در انتخاب محل دوربین دقیق‌تر عمل کنید.

یکی از تهدیدهایی که در مراکز تعمیر و یا نمایندگی‌های خودرو وجود دارد دزدیدن لاستیک است. سرقت لاستیک آسیب‌پذیری بالقوه‌ای است که در تمامی نمایندگی‌های تعمیر خودرو وجود دارد. در صورتی که چنین تهدیدی در منطقه شما رخ‌داده است لازم است از دوربین‌هایی استفاده نمایید که با راهکار تشخیص چهره ترکیب شود و سارقان را به‌مرور به شما معرفی نماید.

برای آنکه بتوانید تصویری محکمه پسند را به مراجع قضایی تحویل دهید لازم است که مشخصات جزئی شامل رنگ لباس، میمیک صورت و موارد دیگر در تصویر مشخص باشد تا برای اثبات وقوع جرم قاضی تصمیم درستی را اتخاذ نماید.

 بیشتر بدانید: دوربین مداربسته ارزان     ماژول فیبر نوری

 

پرسش سوم :

سؤال سوم و پرسش نهایی که باید برای انتخاب دوربین‌ها در نظر داشته باشید این است که آیا در حال حاضر سیستم امنیتی وجود دارد؟ آیا سیستم امنیتی موجود مؤثر و کارا است؟ نقاط ضعف سیستم امنیتی موجود چیست؟

اگر در حال حاضر از سیستم‌های آنالوگ قدیمی استفاده می‌کنید و سامانه امنیتی شما از سیستم‌های مدرن بهره نمی‌گیرد باید سیستم خود را ارتقا دهید. سیستم‌های مداربسته آنالوگ عملکردی محدود دارند و قابلیت های آن‌ها انگشت ‌شمار است. در بسیاری از مواقع تصویر این دوربین‌ها بی‌فایده می‌باشد و قاضی آن را قبول نمی‌نماید. ارتقا سیستم‌های مداربسته آنالوگ به دوربین‌های تحت شبکه می‌تواند مزایای بی‌شماری را به ارمغان آورد و امنیت منطقه را به‌طور کارا ارتقا دهد.

 

حتما بخوانید: دوربین های مداربسته نظارتی پارکینگ

مزایای سیستم های نظارت تصویری در نمایندگی خودرو :

پیاده‌سازی و اجرای پروژه‌های نظارت تصویری در نمایندگی‌های خودرو، می‌تواند مزایای بسیاری را به ارمغان آورد. این مزایا سبب ارتقا امنیت محیط کسب‌وکار آن‌ها خواهد شد. در بخش زیر به معرفی برخی از این مزایا می‌پردازیم?:

بازدارندگی از وقوع جرم :

یکی از الزامات امنیت در هر کسب‌وکار من‌جمله نمایندگی‌های فروش و تعمیر خودرو، امن سازی محیط و ارتقا سپرهای امنیتی می باشد. باید در هر کسب‌وکاری اطمینان حاصل شود که وقوع و نفوذ جرم به یک منطقه سخت و دشوار است، این امر یکی از مسئولیت‌های بزرگ هر سازمان یا ارگان می‌باشد. دوربین‌های امنیتی در هر منطقه من‌جمله گاراژهای تعمیرگاه و یا بنگاه‌های فروش عامل بازدارنده از از وقوع جرم می‌باشند. استفاده از دوربین‌های جدید و باقابلیت‌های نوآورانه سبب ارتقا امنیت هر محدوده می‌شود. در بسیاری از تحقیقات نشان داده‌شده است که خود دوربین عامل بازدارنده محسوب می‌شود چراکه سارقان نمی‌خواهند از اعمال مجرمانه خود اثر بگذارند و فیلمی از جرم خود را به صاحبان تحویل دهند. سارقان با دیدن دوربین راه خود را کج کرده و به منطقه دیگر برای ارتکاب جرم مهاجرت می‌کنند!

محافظت از موجودی :

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، نمایندگی‌های فروش و تعمیرات خودرو نسبت به سایر مشاغل خرده ‌فروشی کالاهای بسیار گران‌قیمت‌تری دارند. علاوه بر این، بخش بزرگی از موجودی خودرو آنها پس از پایان ساعت کاری در خارج از منطقه باقی می ماند، که می‌تواند یک هدف وسوسه‌انگیز، برای مجرمان بوده و یا لاستیک خودروها به سرقت رود. حفظ امنیت نمایندگی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دوربین‌های امنیتی می‌توانند یک لایه دفاعی قدرتمند را فراهم کنند. با استفاده از هوشمند سازی های نظیر تشخیص حرکت و یا تشخیص نفوذ می‌توان هوشمند سازی منطقه را مضاعف نمود و با انتقال تصویر و ارائه پیام هشدار به صاحبان امنیت منطقه را به لطف سامانه نظارت تصویری مدرن ارتقا بخشید.

 بیشتر بخوانید: قیمت dvr   قیمت nvr  

امن سازی ساختمان، کارکنان و مشتریان :

دوربین‌های امنیتی که در نمایندگی‌های خودرو نصب می‌شوند علاوه بر حفظ دارایی وظیفه امن سازی کارکنان و مشتریان را دارند. با مانیتورینگ دوربین‌ها می‌توان کارکنان را در زمان بحران مطلع نمود و یا اگر یک مشتری در معرض خطر قرار دارد از طریق بلندگو پیام‌هایی را برای ایشان قرائت کرد. مانیتورینگ کارمندان برای انجام وظایف روزمره به‌طور کامل، نیز از وظایف دوربین‌های مداربسته به شمار می‌آید. انتقال تصویر و مانیتورینگ از راه دور کارکنان می‌تواند سبب ارتقا اثربخشی عملکرد برای مدیران شود.

یکپارچه سازی :

یکی از مزایای سامانه‌های نظارت تصویری یکپارچه‌سازی آن با سایر سیستم‌ها است و درصورتی‌که در نمایندگی از سامانه‌های کنترل تردد و یا پیجینگ استفاده می‌نمایید می‌توانید این سامانه‌ها را باهم ادغام نموده و با یک نرم افزار واحد آن را مدیریت نمایید. بررسی ورود و خروج کارمندان و زنگ درب ورودی سامانه‌هایی هستند که می‌تواند با نرم‌افزار دوربین‌ها یکپارچه شوند. علاوه بر این سامانه خانه هوشمند نیز امکان تبعیت از نرم‌افزار را دارد و به کمک نرم‌افزار جامع می‌توانید مدیریت دما را نیز داشته باشید.

روش های سودمند برای اجرای دوربین های امنیتی برای نمایندگی های خودرو :

هنگام انتخاب دوربین‌های امنیتی برای نمایندگی‌های خودرو، نکات مفیدی وجود دارد که کاربران می‌توانند از آنها برای بهترین انتخاب و مناسب‌ترین راهکار استفاده نمایند. انتخاب دوربین مناسب به شرایط محیط کاملاً وابسته است و برای بهترین انتخاب باید فاکتورهای متعددی را نیز در نظر گرفت. در بسیاری از مواقع مدل‌ها و تیپ‌های متنوعی از دوربین‌ها در کنار یکدیگر در یک پروژه به‌کار می‌برند تا ارزنده‌ترین راهکار فراهم شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید این است که دوربین‌هایی که در فضای آزاد استفاده می‌شوند آیا توانایی مقابله با گردوغبار و آب را دارند و به‌ نوعی  IP دوربین که بیانگر درجه حفاظت دوربین است برای این محیط‌های پاسخگو است. دقت کنید IP  درجه حفاظت مخفف INGRESS PROTECTION  است، که از دو عدد تشکیل می‌شود و برای محیط‌های بیرونی بهتر است ?? یا ?? باشد. یکی دیگر از نیازهای امنیتی در نمایندگی‌های خودرو محل استقرار وسایل کارکنان است. نظارت بر این مناطق امنیت و آسودگی خاطر کارکنان را افزایش خواهد داد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.