چه كسي متخصص محتوا است و چه كاري بايد انجام دهد

۴۱ بازديد

اين مقاله به شما مي گويد كه چه كسي متخصص محتوا است و چه كاري بايد انجام دهد ، همچنين به شما مي گويد چگونه مي توانيد يك متخصص محتوا شويد.

 

اول از همه ، بايد بگوييم كه در سراسر جهان كاري كه ما به شما عزيزان ارائه خواهيم داد به عنوان يك متخصص بازاريابي محتوا شناخته مي شود. اما از آنجا كه كار يك متخصص توليد محتوا بيشتر در بين ايرانيان رواج دارد ، ما با همين نام در اين مقاله توسط seoedu ادامه خواهيم داد.

 

طرح كلي مباحثي كه در اين نشريه در نظر خواهيم گرفت به شرح زير است:

 

چه كسي توليد كننده محتوا است؟

چه مهارت ها و پيش نيازهايي بايد يك متخصص محتوا داشته باشد؟

چگونه مي توان به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل شد؟

درآمد كارشناسان و متخصصان محتوا چقدر است؟

چه كسي توليد كننده محتوا است؟

كارشناس محتوا ، كارشناس محتوا ، كارشناس بازاريابي محتوا ، متخصص محتوا ، استراتژيست محتوا و همه ماهيت يكساني دارند. بنابراين ، هرجا كه در اين مقاله از اين اصطلاحات استفاده شده باشد ، به معناي همان اثري است كه براي آن وارد اين صفحه شده ايد و مي خواهيد با آن آشنا شويد (البته همه اين عناوين متفاوت است ، اما در كشور ما ، متأسفانه ، همه آنها مي دانند يك و شرح كار براي آنها مشخص شده است).

 

يك متخصص محتوا شخصي است كه وظيفه نوشتن يا توليد ، ويرايش و تبليغ برخي از مطالب را در سيستم عامل هاي آنلاين مانند Google ، رسانه هاي اجتماعي ، ايميل ها و موارد ديگر دارد.

 

گردش كار يك متخصص محتوا به گونه اي است كه يا او بايد هميشه در كنار يك متخصص سئو باشد ، يا حداقل بايد اطلاعات كامل و جامعي در زمينه سئو براي محتواي وب سايت داشته باشد. تنها در اين صورت است كه مي توان از انطباق محتواي توليد شده با اهداف تجارت اينترنتي اطمينان حاصل كرد.

 

بسته به مهارت و تجربه ، نقش متخصص محتوا مي تواند به ميزان قابل توجهي متفاوت باشد. شركت هاي بزرگ مي توانند تنها بخشي از فرآيند توليد و بازاريابي محتواي تجاري خود را در اختيار اين متخصصان قرار دهند. بر اين اساس ، نقش هايي كه يك متخصص بازاريابي محتوا مي تواند در شركت هاي مختلف ايفا كند به شرح زير قابل تفكيك است:

 

متخصص بازاريابي محتوا: مسئول تحقيق و نوشتن مطالب است

استراتژيست بازاريابي محتوا: مسئول برنامه ريزي روش تبليغ و توسعه محتواي شركت است

مدير توليد محتوا: مسئول توليد ، انتشار و بازاريابي محتوا است

بازاريابي محتوا: مسئول جذب بازاريابي محتوا و انتشار محتوا در سراسر سيستم عامل براي جلب اطلاعات بيشتر در مورد شركت است

مشاور توليد و بازاريابي محتوا: اين شخص شخصاً اقدامي انجام نمي دهد و نقشه راه را به مديران و تيم اجرايي شركت مورد نظر نشان مي دهد.

چه مهارت ها و پيش نيازهايي بايد يك متخصص محتوا داشته باشد؟

اكنون بايد بدانيد كه متخصص محتوا چه كسي است و ماهيت وي چيست. حال بايد ببينيم كه اين متخصص محتوا براي كار كردن بايد از چه مهارت ها و پيش نيازهايي برخوردار باشد:

ما در تيم seoedu به دنبال انتشار مطالب مفيد در حوزه سئو مي باشيم تا بتوانيم به شما كمك كنيم تا با كمترين هزينه بهترين نتايج را در سئو به دست آوريد.

مدرك دانشگاهي: اگر مي خواهيد از راه دور كار كنيد ، ممكن است نيازي به مدرك دانشگاهي فوري نداشته باشيد. اما اگر مي خواهيد در يك شركت شغلي پيدا كنيد ، بايد مدرك دانشگاهي داشته باشيد.

گواهينامه يا گواهي بازاريابي محتوايي: ممكن است اين گواهي مورد نياز نباشد. اما داشتن آن مي تواند اعتبار زيادي به شما بدهد.

مهارت هاي نوشتن: شخصي كه به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل مي شود بايد زمان زيادي را صرف نوشتن و توليد محتوا كند. به همين دليل ، طبيعي است كه اين فرد مهارت نوشتاري خوبي داشته باشد يا حداقل آنها را از طريق تمرين بدست آورده باشد.

توانايي تحقيق در مورد كلمات كليدي: همانطور كه در بالا ذكر شد ، ايجاد محتوا و سئو دو مقوله به هم مرتبط هستند. يكي از قسمت هايي كه اين دو را به هم متصل مي كند ، تحقيق در مورد كلمات كليدي است.

دانش كافي در زمينه سئو: تحقيقات كلمات كليدي به تنهايي نمي تواند محتواي وب سايت را بهينه كند. كارشناس محتوا بايد اصول SEO را بداند و آنها را در روند كار خود به كار ببرد.

فرصت تجزيه و تحليل رقبا: بازاريابان محتوا بايد بتوانند عملكرد رقبا را در تمام مراحل مورد استفاده براي يك شركت تجزيه و تحليل كنند و بهترين استراتژي ها را بر اساس داده هاي دريافتي ارائه دهند.

نحوه تبديل شدن به يك متخصص توليد محتوا ، شرح شغل براي يك متخصص محتوا ، يك متخصص بازاريابي محتوا

 

چگونه مي توان به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل شد؟

در اينجا مراحلي وجود دارد كه بايد براي متخصص شدن در اين زمينه انجام دهيد:

 

بدانيد بازاريابي محتوا چيست و چگونه كار مي كند

مهارت هاي نوشتاري خود را بهبود ببخشيد

تمام ابزارهاي بازاريابي محتوا را شناسايي كرده و بهترين ها را جدا كنيد

دانش استفاده از ابزارهاي بازاريابي محتوا را كسب كنيد

فرصت تحقيق در مورد كلمات كليدي

بيا ديگه

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

۴۱ بازديد

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

ابزارهاي آموزشي مورد نياز كلاس سوم دبستان

۴۵ بازديد

ابزارهاي آموزشي مورد نياز كلاس سوم دبستان

 

 

در حال حاضر با توسعه روش هاي نوين آموزشي بهره مندي از محصولات و ابزارهاي كمك آموزشي در فرايند يادگيري جايگاه و اهميت بسيار ويژه‌اي پيدا كرده است و به نوعي تكميل كننده‌ي فرايند تدريس مي باشد. از طرفي به دليل نقش مهم آموزش مفهومي و تعاملي در مقطع دبستان استفاده از ابزارهاي كمك آموزشي بيش از پيش ضرورت پيدا كرده است.

ضمن آنكه در پايه سوم دبستان بچه‌ها با مباحث متفاوت تر و بيشتري نسبت به سال گذشته سرو كار دارند و اهميت يادگيري مباحث پايه‌اي در برخي از دروس مانند رياضي چندين برابر مي شود.

 

تجربيات و نتايج حاصل از به كارگيري ابزارهاي كمك آموزشي در كلاس هاي درس ثابت نموده است كه بهره‌مندي از ابزارهاي كمك آموزشي كمك شاياني به ايجاد فضاي شاد و جذاب آموزشي به ويژه براي دانش آموزان دبستاني نموده است. لذا تاثير ابزارهاي كمك آموزشي را نمي توان ناديده گرفت.

در ادامه اين بحث قصد داريم به بررسي تاثيرات مثبت و معرفي ابزارهاي كمك آموزشي بپردازيم.

 

 

فوايد و تاثيرات استفاده از ابزارهاي كمك آموزشي

 

ابزارهاي كمك آموزشي متعددي هستند كه باعث يادگيري آسان و بهبود توانمندي ‌هاي دانش آموزان شده‌اند كه هر يك از آنها با توجه به ساختاري كه دارند داراي قابليت هاي متعددي نيز مي باشند، ضمن آنكه بهره‌مندي از آنها در موقعيت‌هاي مختلف با توجه به نيازهاي آموزشي و سطح علمي دانش‌آموزان، زمان در دسترس و ساير موارد متفاوت مي باشد. از جمله تاثيرات سازنده‌ي محصولات كمك آموزشي در فرايند تدريس كلاس سوم دبستان با توجه به محتواي آموزشي اين پايه و توجه به اقتضاي سني دانش آموزان مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • يادگيري مفهومي و فهم عميق تر مطالب علمي
  • ايجاد فضاي شاد و جذاب آموزشي
  • افزايش علاقه مندي دانش آموزان به يادگيري
  • آموزش غيرمستقيم و تثبيت مطالب در ناخودآگاه دانش آموزان
  • ايجاد فرصت براي مشاركت دانش آموزان در فرايند تدريس
  • امكان يادگيري آسان و انتقال ساده مفاهيم

a6_cc9e.jpg

 

موثرترين ابزارهاي كمك آموزشي سوم دبستان

 

كاربرگ دبستان و سي دي هاي آموزشي از كارآمدترين محصولات كمك آموزشي هستند كه هر يك از آنها به نوبه‌ي خود تاثير چشمگيري در بهبود فرايند يادگيري دارند.

 

كاربرگ سوم دبستان

 

پيك آدينه يا كاربرگ دبستان يكي از بهترين ابزارهاي كمك آموزشي مي باشد كه در سال هاي اخير طرفداران بسياري بين معلمين و دانش آموزان دبستاني پيدا كرده است. پيك آدينه يك تكليف هدفمند و برنامه‌ريزي شده مي باشد كه براساس بودجه بندي سرفصل هاي كتاب درسي سوم دبستان و با رعايت استانداردهاي آموزشي به صورت هفتگي و يا ماهانه بنا به صلاح ديد معلم ارائه مي شود.

با توجه به تنوع و حجم مطالب كتاب‌هاي سال سوم دبستان، كاربرگ سوم دبستان با توجه به ساختار و محتواي طبقه بندي شده يكي از ابزارهاي فوق العاده كاربردي براي  دوره، مرور و جمع بندي مطالب كتاب به صورت هفتگي در پايان هر هفته آموزشي مي باشد، لذا همين امر يادگيري را تثبيت مي نمايد. ضمن آنكه دانش آموزان با مجموعه‌اي از تمرين ها و نمونه سوالات سر و كار داشته كه ضمن آشنايي بيشتر با سوالات امتحاني فرصتي براي شناسايي نقاط قوت، ضعف و همينطور رفع اشكالات پيش مي آيد.

از ديگر مزيت‌هاي كاربرگ سوم دبستان مي توان به تاثيرگذاري آن در تدريس مشاركتي و صد البته مديريت بهتر زمان و كلاس درس توسط معلم اشاره كرد.

 

نرم افزارها و فيلم هاي آموزشي

 

از ديگر ابزارهاي كمك آموزشي مي توان به محتواي سمعي و بصري اشاره كرد كه در قالب فيلم و نرم افزارهاي آموزشي عرضه مي شوند. اين مجموعه آموزشي علاوه بر اين كه براي دانش آموزان جذابيت بالايي دارد باعث ايجاد علاقه مندي آنها به درس مي شود، اين ابزار آموزشي از طريق آموزش مفهومي و تصويري مباحث درسي را به بياني ساده و قابل فهم به دانش آموزان انتقال مي دهد و مسير يادگيري را براي آنها هموار مي سازد.

ضمن آنكه با توسعه روش يادگيري معكوس اهميت استفاده از مجموعه فيلم ها و نرم افزارهاي كمك آموزشي چندين برابر شده است.

 

 

ابزارهاي كمك آموزشي تاثيرگذار در حوزه‌ي آموزشي بسيار متعدد و متنوع هستند كه به هيچ عنوان نمي توان قابليت هاي آن ها را ناديده گرفت، با اين حال بر اساس تجربيات حاصل مي توان گفت كه كاربرگ ( پيك آدينه) و فيلم هاي آموزشي از تاثيرگذارترين ابزارهاي كمك آموزشي سال سوم دبستان هستند كه مسير يادگيري را هموار ساخته و باعث ارتقاي سطح علمي دانش آموزان مي شود.

سيستم كنترل تردد هوشمند

۴۵ بازديد

سيستم كنترل تردد هوشمند

يكي از شيوه هايي كه مي تواند سطح ايمني را افزايش دهد ، استفاده از سيستم كنترل تردد است . با توجه به پيشرفت روز افزون سيستم هاي امنيتي و ظهور سامانه هاي مختلف ، امروزه استفاده از سيستم كنترل تردد هوشمند مي باشد .اين سيستم وظيفه مديريت و كنترل كردن رفت و آمد و يا تعريف سطح دسترسي به قسمت هاي مختلف را انجام مي دهد و در مواقع بروز مشكل با اعلام خطر به كاربر خبر رساني مي كند . تعيين سطح دسترسي به قسمت هاي مختلف شامل ارائه مجوز عبور يا مسدود كردن درب ها و مبادي ورودي افراد يا وسايل نقليه مي باشد . از سيستم كنترل تردد هوشمند مي توان در يك شركت ، بانك ، كارخانه و حتي يك طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نياز كاربر برنامه ريزي كرد .

سيستم كنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراري و يا مواقعي كه فرد يا افرادي قصد تردد غير مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رساني به كاربر اتاق كنترل از بروز خطر جلوگيري مي كند اين سيستم بسته به نوع رويداد به ماموران امنيتي پيغام هاي مناسب را ارسال مي كند . در ادامه برخي از مهمترين مزيت هاي سيستم كنترل تردد هوشمند را مشاهده مي كنيد :

كليد هاي الكترونيكي غير قابل كپي كردن هستند و سطح ايمني را بالا مي برند . به علاوه با تغيير كاربر ، نياز به تغيير قفل نخواهيم داشت و اجازه تردد توسط سيستم داده نمي شود.

ثبت كليه تردد ها در حافظه سيستم كنترل تردد هوشمند انجام مي شود و مي توان كليه ورود و خروج ها را به تفكيك تاريخ ، زمان و … مشاهده كرد . همچنين مي توان به كاربران اجازه دسترسي هاي مختلفي داد.

سيستم كنترل تردد هوشمند از انعطاف پذيري بالايي برخوردار است و مي توان براي هر كاربر تنظيمات تردد مختلفي را تعريف كرد.

كنترل قفل هاي الكترونيكي گيت ها از راه دور امكان پذير است . با استفاده از سيستم مركزي مي توانيد گيت هاي مختلف را در هر فاضله اي به سادگي تنظيم كرد.

سيستم كنترل تردد هوشمند هايك ويژن

  • سيستم كنترل تردد استاندالون

در سيستم كنترل تردد استاندالون يا مستقل  ، كليه تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري بدون نياز به نرم افزار مركزي عمل مي كنند . اين تجهيزات داراي حافظه داخلي ثبت اطلاعات پرسنلي افراد و رويداد ها بوده و برنامه دهي به اين سيستم ها توسط صفحه كليد كارت خوان يا لپ تاپ ها انجام مي شود .

محدوديت در برنامه ريزي تجهيزات و زمان طولاني گزارش گيري، از مهمترين نقاط ضعف سيستم كنترل تردد هوشمند مستقل است . محدوديت نصب تعداد درب ، عدم امكان شبكه شدن ، عدم توسعه پذيري سيستم ، عدم امكان يكپارچه سازي با ساير تجهيزات مانند دوربين مدار بسته از ديگر نقاط ضعف اين سيستم ها مي باشد.

از اين  سيستم در پروژه هاي كوچك استفاده مي شود .

  • سيستم كنترل تردد تحت شبكه

سيستم كنترل تردد تحت شبكه شامل يك كامپيوتر مركزي و نرم افزار هوشمند كنترل تردد مي باشد . اين نرم افزار مي تواند تمامي تجهيزات موجود در سيستم كنترل تردد هوشمند را مديريت و مانيتور كند و در صورت نياز فرامين مختلفي را صادر نمايد .

كنترل لحظه اي گيت ها ، برنامه ريزي لحظه اي ، نمايش همزمان چندين گيت ، توسعه پذيري سيستم ، قابليت تعريف كاربران مختلف با سطح دسترسي هاي متنوع وبسياري ديگر از مزاياي سيستم كنترل تردد تحت شبكه مي باشد .

از اين سيستم مي توان در پروژه هاي بزرگ يا متوسط كنترل تردد استفاده نمود.

شايد اين روزها بارها و بارها در زندگي روزمره به واژه سيستم كنترل تردد برخورد كرده ايد و بارها به گوشتان خورده باشد . در اين مقاله قصد داريم به صورت تخصصي در مورد سيستم كنترل تردد و مزاياي آن و همينطور لزوم استفاده از آن در زندگي مدرن صحبت كنيم .

سيستم كنترل تردد در واقع  مديريت كنترل تردد  يا اجازه دستيابي به يك منبع و گرفتن سرويس از آن منبع يا محيط خاص مي باشد.

علاوه بر اين سيستم كنترل تردد وظيفه اعلام خطر را نيز مي تواند انجام دهد.

دادن يا ندادن مجوز دسترسي به به يك منبع سرويس دهي از طريق باز كردن و يا قفل درب ها و همينطور دنبال كردن مسير ورود و خروج افراد است .

سيستم كنترل تردد هوشمند هايك ويژن ( hikvision )  مي تواند داخل يك ساختمان، يك محدوده يا طبقه خاصي از يك ساختمان مسكوني يا اداري و تجاري نصب شود.

در كنار كاربرد اين سيستم در مكان هاي خصوص مانند ساختمان ها ، شركت ها و يا پاركينگ ها و.. مي توان  اين سيستم كنترل تردد  به منظور مديريت دسترسي به سرويس هاي عمومي مانند خدمات عمومي، مالي و اعتباري، سيستم حضور و غياب و يا رستوران ها و دانشگاه ها و.. استفاده نمود.


پس به طور كلي بايد بگوييم سيستم كنترل تردد ، سيستمي است كه وظيفه آن مديريت و كنترل تردد انساني يا كنترل تردد خودرو ها در يك قسمت خاص است.

 اين سيستم به كمك مجموعه اي از سخت افزارها و يك نرم افزار هاي هوشمند قابليت هاي فراواني دارد كه شامل اين موارد است:

1- سخت كپي شدن كليدهاي الكتريكي!

همانطور كه مي دانيم در مقابل كليدهاي مكانيكي و سنتي كه قابليت تكثير و كپي كردن فراوان داشتند ، كليدهاي الكتريكي بسيار پيچيده هستند و در اكثر موارد مي توانيم بگوييم غير قابل كپي و تكثير هستند .

سخت كپي شدن در چه زماني اهميت دارد؟

شايد يكي از دغدغه هاي مجتمع هاي مسكوني و خصوص شركت ها و سازمان ها ، جابه جا شدن افراد و تكثير كليدهاي فراوان بين افراد است كه با ترك محل مورد نظرو ورود افراد جديد هميشه دغدغه در دسترس بودن كليد براي افراد قبلي و امكان ورود و خروج افراد قبلي به فضاي مسكوني يا اداري براي مديريت يا ساكنين جديد مجتمع مسكوني وجود دارد . پس اين قابليت عدم تكثير كليد هاي الكتريكي مي تواند اين دغدغه را براي افراد بر طرف كند .و به اين طريق افراد مجبور نيستند هزينه زيادي را براي جا به جايي قفل ها و تعويض آنها متحمل شوند .

2- تنظيم سطح دسترسي براي افراد مختلف

شايد يكي از قابليت هاي مهم سيستم كنترل تردد هوشمند هايك ويژن   اين است كه سطح دسترسي و حلقه دسترسي افراد مختلف در زمان هاي مختلف قابل تنظيم و تغيير است .

3-    كنترل از راه دور

اگر در مواقعي لازم باشد كه سيتم را از راه دور كنترل كنيد مثلا در سفر باشيد يا به طور كلي موقعيت دسترسي فيزيكي به سيستم را نداشته باشيد مي توانيد از اره دور كنترل و تنظيمات مورد نظر خود را اعمال كنيد .

4-    ثبت و مانيتورينگ كليه رفت و آمدها

با يك يستم كنترل تردد هوشمند شما به راحتي ميتوانيد تمامي ترددها به مكان مورد نظرتان را در زمان دلخواه بررسي و آناليز كنيد . اين مورد هم براي موارد امنيتي مثل سرقت و ساير خطرات احتمالي كاربرد دارد و هم در شركت ها جهت دسته بندي و ثبت كنترل تردد كارمندان .

5- اعلام خطر در سيستم كنترل تردد هوشمند

يك سيستم كنترل تردد هوشمند در صورتي كه در جايي مشكل يا خطايي ببيند با سيستم اعلام هشدار به فرد مسئول يا نگهبان مربوطه هشدار مي دهد و وي را از خطايي كه وجود دارد آكاه مي كند . مثلا اگر دربي باز بماند براي مدت طولاني سيستم كنترل تردد هوشمند با سيستم اعلام خطر به اتاق كنترل يا نگهباتي پيغام ميفرستد .

 

 طبقه بندي سيستم كنترل تردد هوشمند

به طور معمول سيستم كنترل تردد هوشمند به دو دسته اصلي تقسيم ميشود :

1 – Networkableلنگر

2- Stand Alone

  سيستم كنترل تردد Stand Alone چه گونه كار مي كند ؟

در اين سيستم ، مراكز  كنترل تردد يا كارت خوان ها خود به تنهايي و بدون اينكه به نرم افزار مركزي نياز داشته باشند، دستورات لازم را دريافت مي كنند و آنها را صادر مي كنند .

.اين نوع مراكز كنترل داراي يك حافظه داخلي براي ثبت كردن  داده هاي اطلاعاتي پرسنل و همينطور رويدادها و ترددها هستند.

 برنامه ريزي سيستم كنترل تردد Stand Alone از طريق كيپدهاي كارت خوان يا كامپيوترهاي قابل حمل و نقل و همينطور برداشتن اطلاعات آن از طريق ارتباط مستقيم يا پرينتر عملي است.

سيستم كنترل تردد Stand Alone به دليل محدوديت هاي برنامه ريزي و مشكلات ديگر مانند اتلاف وقت زياد براي گزارش گيري، معمولاً براي تعداد محدودي درب با فاصله اندك از يكديگر پيشنهاد مي شود.

 ويژگي و مزاياي سيستم كنترل تردد Stand Alone:

سهولت و سرعت در نصب و راه اندازي اين سيستم


 معايب سيستم كنترل تردد Stand Alone :

1- محدوديت در تعداد درب ها 2- عدم امكان شبكه شدن سيستم 3-عدم توسعه پذيري 4- عدم امكان تلفيق سيستم با سيستم هاي حفاظتي ديگر نظير اعلام خطر با دوربين مدار بسته.

 سيستم كنترل تردد Networkableچه گونه كار مي كند ؟

درسيستم كنترل تردد Networkable، مركز سيستم شامل يك كامپيوتر مركزي و نرم افزار هوشمند مي باشد. مبناي انتخاب اين نوع سيستم پارامترهاي است:

1. ساختار سيستم: به معناي چگونگي قرار گيري درب ها كنار يكديگر و چگونه شبكه شدن آنها با در نظر گرفتن فاصله بين آنها.

2.عملكرد مورد نياز: عملكرد مورد نياز در ابتدا بايد تعريف شود يعني ما به دنبال چه هدفي هستيم ؟ آيا ورودي و خروجي هاي سيستم مدنظر است يا كنترل آسانسورها و يا سيستم هاي جانبي مورد نياز مانند كنترل هشدارهاي سيستم اعلام و هشدار خطروثبت ورود و خروج پرسنلي و...

3.ابعاد سيستم: تعداد درب ها،تعداد كارت خوان ها

4.تعداد اپراتورها: در داخل يك شبكه و با در نظر گرفتن وظايف هر يك از آنها

5. نوع كارت خوان ها: جه نوع كارت خواني مد نظر است ؟ كارت خوان هاي مغناطيسي يا بدون تماس يا مادون قرمز و يا بيومتريك و ياكيپدها و كليدهاي فشاري

6.نوع درب ها: چه نوع دربي مد نظر است ؟ نوع لولايي يا كشويي و همينطورتعداد لنگه هاي درب و...

براي دريافت خدمات  نصب دوربين مداربسته  و سيستم هاي كنترل تردد هوشمند پيشنهاد ما اين است كه با شركت مهر تجارت تماس بگيريد تا در كمترين زمان ممكن اين سيستم ها به شكلي كاملا حرفه اي براي شما نصب شود.

 مهم ترين ويژگي سيستم كنترل تردد Networkableيا شبكه پذير:

ثبت كليه رويدادها با دقت لازم به به هشدارها

نمايش هم زمان رويدادها با اولويت تعيين شده

كنترل مستقيم درب ها توسط اپراتور كامپيوتر

تعريف بازه هاي زماني گوناگون براي تردد كاربران مختلف مثل شيفت هاي كاري كارمندان يا كاركنان كارخانجات يا موسسات ديگر

درجه ايمني بالا براي دسترسي به نرم افزار و كل سيستم

امكان غير فعال نمودن كامل سيستم در شرايط ويژه  و خاص مانند آتش سوزي

 

 

 

حمل خودرو با قطار، صفر تا صد در يك نگاه

۵۱ بازديد

حمل خودرو با قطار، صفر تا صد در يك نگاه

اگر از رانندگي در جاده خسته مي شويد يا نگران مصرف بنزين مي باشيد، مي توانيد با خيال راحت با قطار سفر كنيد. با خودرو بر با قطار، مي توانيد ماشين تان را با خودتان ببريد و سفر بي دردسري داشته باشيد.

حتي اگر دل تان بخواهد با هواپيما سفر كنيد، باز هم مي توانيد ماشين تان را با قطار به مقصد بفرستيد. در مقصد مي توانيد برويد دنبال ماشين و تحويلش بگيريد. به اين ترتيب با خريد بليط خودرو بر قطار سفرتان با آرامش و آسايش كامل خواهد بود. اگر پرسشي درباره خريد بليط خودرو بر قطار در ذهن داريد، با مطالعه اين مقاله، به پاسخ پرسش هاي تان مي رسيد.

براي خودرو بر قطار چه بايد كرد؟

اگر قصد خودرو بر قطار به شهرستان ديگري را داريد، طبيعي است كه بايد بليط بخريد. همانطور كه براي سفر خود با قطار بليط مي خريد، براي حمل ماشين با قطار هم بايد بليط بخريد. امكان خودرو بر قطار، تقريبا در تمام مسير هاي ريلي كشور موجود است. هزينه حمل ماشين با قطار بستگي به مسيرتان دارد.

بليت حمل خودر با قطار مثل بليت معمولي قطار است؛ اگر گم شود، طبق مقررات مي توانيد بليت المثني دريافت كنيد.
شما براي خريد بليت خودرو بر قطار مي توانيد آنلاين اقدام كنيد. در واقع خريد اينترنتي بليط خودرو بر قطار مثل ديگر خريد هاي اينترنتي، دردسر هاي شما را كم مي كند. براي رزرو بليط خودرو بر قطار هم مي توانيد به همين ترتيب عمل كنيد.

شرايط حمل موتور سيكلت با قطار شبيه به شرايط حمل ماشين است. قوانين و مقررات به همان ترتيب است. شما براي حمل موتور سيكلت با قطار، هم بايد بليط بخريد.

شرايط تحويل دادن خودرو در مبدا

اگر قصد داريد خودروي خود را با قطار به شهر ديگري بفرستيد، بايد در بازه زماني ? صبح تا حداكثر ? ساعت مانده به حركت قطار بليط را خريداري كنيد. موقع تحويل دادن خودرو بايد مدارك شناسايي مالك، سند و كارت مالكيت خودرو را به همراه داشته باشيد.

علاوه بر ب هاي بليط قطار بايد حق بيمه خودرو را به شركت ريلي بپردازيد. حق بيمه خودرو بر مبناي درصدي از ارزش خودروي شما به صورت جداگانه محاسبه مي شود. نكته مهم اين است كه اگر خودروي شما در زمان تحويل خاموش، خراب يا تصادفي باشد شركت ريلي قبول نخواهد كرد. هنگام تحويل خودرو به انبار شركت ريلي، بايد موجودي بنزين يك سوم باك شما باشد.

اگر خودروي شما گذر موقت باشد، در صورتي بليط حمل خودرو صادر خواهد شد كه زمان مجوز عبور آن به پايان نرسيده باشد.
اگر هم ماشين شما، هنوز پلاك نشده باشد، بايد برگه فروش را با خود به همراه داشته باشيد. براي اين ماشين هاي، شش رقم پاياني شماره شاسي ثبت مي شود.

پيش از آنكه اقدام به خريد بليط كنيد بايد قوانين و مقررات را به دقت مطالعه كنيد. اگر ارتفاع خودروي شما ??? سانتي متر و عرض آن از ??? سانتي متر بيشتر باشد، انبار خودروي شما را تحويل نخواهد گرفت.

اگر وسيله اي به جز جك و زاپاس در خودروي شما باشد، شركت ريلي هيچ مسئوليتي در حفظ آن ندارد. به همين علت هنگام پذيرش، انبار خودروي شما را بررسي مي كند و هيچ بار و وسيله اضافي در خودرو را نمي پذيرد.

دقت كنيد براي رعايت ايمني سر باتري خودرو در مبدا جدا مي شود؛ و در مقصد دوباره روي خودروي شما نصب مي شود. اگر خودرويي كه قرار است حمل شود شخصي نيست و متعلق به سازمان يا نهاد است، داشتن معرفي نامه از سازمان مهم است. براي خودرو هاي صفر كيلومتر كه هنوز شماره نشده اند، ? رقم آخرشماره شاسي به جاي شماره پلاك درج مي شود. ضمنا بايد برگه فروش تحويل داده شود.

شرايط تحويل گرفتن خودرو در مقصد

حالا كه پس از طي مسير در قطار، به مقصد رسيده ايد، بايد خودروي خود را تحويل بگيريد. فقط به ياد داشته باشيد بعد از رسيدن خودرو به مقصد بايد ظرف ?? ساعت خودروي تان را بگيريد. در زمان تحويل حتما بايد ارائه كارت ماشين و كارت شناسايي معتبر به همراه داشته باشيد. اگر زمان حضور شما براي دريافت خودرو از 24 ساعت بگذرد بايد هزينه توقف و انبارداري را پرداخت كنيد.

خودرو را فقط شخصي مي تواند تحويل بگيرد كه در بارنامه حمل خودرو به عنوان تحويل گيرنده معرفي شده است. در غير اين صورت خودرو تحويل داده نمي شود. طبيعتا فرد معرفي شده براي تحويل گرفتن خودرو بايد كارت شناسايي معتبر ارائه دهد.

شرايط تحويل گرفتن خودرو در مقصد

حالا كه پس از طي مسير در قطار، به مقصد رسيده ايد، بايد خودروي خود را تحويل بگيريد. فقط به ياد داشته باشيد بعد از رسيدن خودرو به مقصد بايد ظرف ?? ساعت خودروي تان را بگيريد. در زمان تحويل حتما بايد ارائه كارت ماشين و كارت شناسايي معتبر به همراه داشته باشيد. اگر زمان حضور شما براي دريافت خودرو از 24 ساعت بگذرد بايد هزينه توقف و انبارداري را پرداخت كنيد.

خودرو را فقط شخصي مي تواند تحويل بگيرد كه در بارنامه حمل خودرو به عنوان تحويل گيرنده معرفي شده است. در غير اين صورت خودرو تحويل داده نمي شود. طبيعتا فرد معرفي شده براي تحويل گرفتن خودرو بايد كارت شناسايي معتبر ارائه دهد.

با توجه به امكانات متنوع حمل و نقل نظير كاميون، يدك كش، هواپيماي خودرو بر، كشتي و … تعرفه اين گونه امكانات هم متغير است. از فاكتورهاي مهم براي مشخص كردن تعرفه جرثقيل خودرو بر، نوع خودرو كه حمل مي شود است كه بايد متناسب با نوع خودرو درخواست ماشين خودروبر كنيد.

در مسافت هاي طولاني براي حمل خودرو هزينه سوخت و استهلاك جرثقيل محاسبه مي شود. جرثقيل يدك كش هاي مكانيزه نسبت به نمونه هاي معمولي از پايداري بهتري برخوردارند و قيمت خدمات اين گونه خودرو بر شهرستان تا حدودي بيشتر است.

جرثقيل بايد وزن خودرو را تحمل كند و در طول مسير حمل دچار آسيب به جرثقيل و خودرو نشود. معمولا براي مسيرهاي كوتاه و خودروهاي سبك از جرثقيل نيسان استفاده مي كنند هزينه كمتري نسبت به كاميون ها دارند.

با توجه به اينكه خرابي خودرو در هر زمان و مكاني كه باشد نيازمند تعمير فوري است. شماره خودروبر شبانه روزي شهرستان با داشتن كادري حرفه اي فعاليت مي كنند. براي جابجايي هاي داخل شهري از خودرو بر هاي تكي استفاده مي كنند. به صورت كلي چه خودروهاي نو و بدون كاركرد و چه خودروهاي آسيب ديده بايد توسط خودروبرها جابجا شوند. بسياري از خودرو بر ها توانايي جابجايي چندين خودرو را به صورت يكجا دارند.

خودروبر پارس براي همه مسيرهاي شهرستان هر خودرو را تا سقف ارزش آن خودرو به همراه بارنامه دولتي ، بيمه مي كند تا در صورت خسارت احتمالي ، مالك خودرو متضرر نگردد.

 

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

۴۲ بازديد

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

مكان گوگل در شادي كاركنان آن بي تاثير نبوده، و اين يك استاندارد طلايي براي غول تكنولوژي مي باشد.مقر اصلي آن در مانتين ويو، كاليفرنيا مي باشد. گوگل در سال 2016 بر اساس PayScale (سازماني كه درآن درجه بندي دستمزد يا حقوق انجام مي شود) در صدر 50 تا از بهترين شركت ها براي كار در آمريكا قرار گرفت. همچنين فيسبوك در رتبه 5 قرار گرفت با اينكه در سال 2015 در نقطه اول قرار داشت. كارمندان آمريكايي كه در گوگل كار مي كنند در بررسي PayScale براي كارمند در تعدادي از مناطق نمرات بالايي براي رضايت شغلي، پاداش و مفهوم كار نمرات بالايي را كسب كرده اند.

به همين دليل در اينجا اشاره مي كنيم كه چرا گوگل در رتبه بندي بهترين شركت براي كار در كشور آمريكا مي باشد:

 

درصد بالايي از كارمندان Google مي گويند كه آنها از كار خود راضي هستند.

86 درصد از كارمندان گوگل مي‌گويند كه از كارشان در اين شركت راضي هستند.  لازلو باك به عنوان رئيس گوگل در كتاب خود، "قوانين كار!" كليد موفقيت گوگل به عنوان يك محل كار را نوآوري، تجربه، و  داشتن چيزهاي سرگرم كننده دانسته است.

او مي نويسد "مسئله زيبا در مورد اين روش اين است كه در اين محيط بزرگ : تمام  تلاش ها براي حمايت يك ديگر، و  ايجاد يك سازمان خلاق، سرگرم كننده، سخت كوش، و بسيار مولد، با همديگر مي باشد " .

يكي از عوامل اصلي كه گوگل را به محيط كار منحصر به فرد و شگفت انگيز  تبديل كرده "Googleplex " است. بيشتر كارمندان گوگل از قدرت انعطاف پذيري در اين شركت مي گويند مانند وعده هاي غذايي سالم و لذيذ رايگان، لباس هاي شسته شده و امكانات ورزشي، مرخصي هاي بسيار براي والدين، و داشتن محل مراقبت از كودكان. يكي از كارمندان در Mountain View به عنوان توصيف گوگل مي گويد "يك شركت كه در مقابل كاركنان خود رفتار هاي بزرگ نشان مي دهد كه در مقابل باعث ايجاد انگيزه و وفاداري آن ها مي شود ."

كارمندان گوگل مي گويند كه گوگل اجازه مي دهد تا خلاقيت و ايده هاي خود را بر روي پروژه ها پياده كنند. گوگل همچنين كاركنان خود را تشويق مي كند كه براي كمك به ايجاد يك جامعه خلاق تر، رضايت بخش، و صميمي معلم و مربي يكديگر باشند.

 

 كاربران Google فكر مي كنند كه با كار خود باعث مي شود جهان به مكاني بهتر تبديل شود.

 73 درصد از كاركنان گوگل  شغل خود را به صورت معني دار پيدا كرده اند. اين با توجه به ماموريت شركت تعجب آور نيست : "سازماني براي در دسترس قرار دادن اطلاعات مفيدو براي عموم"

باك مي نويسد "اين كار باعث ايجاد انگيزه و نوآوري "و " دامنه گسترده اي از ماموريت ها به ما اجازه مي دهد تا گوگل به جلو حركت كند به صورت يك قطب نما به جاي سرعت سنج."

گوگلي ها به خوبي به اين ماموريت، پاسخ داده اند، به گفته آن ها: آنچه كه آنها را به خود جلب و  در شركت نگه مي دارد،پروژه هاي معني دار و به چالش كشيدن آن هادر سايت Glassdoor مي باشد.

نخستين بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندي بكتولشيم، مؤسس سان مايكروسيستمز كه به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و اين در حالي بود كه اين شركت هنوز ثبت نشده بود.[۲۴] در همان زمان گوگل همچنين از چند سرمايه‌گذار ديگر توانست مبالغي دريافت كند. جف بيزوس مؤسس شركت آمازون و استاد دانشگاه رشته كامپيوتر در دانشگاه استنفورد، و رام شريرام هر كدام مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كردند. بعدها كه گوگل به يك شركت سهامي عام تبديل شد، ارزش اين سرمايه به بيش از ۲۸۰ ميليون دلار رسيده بود.[۳۴][۳۵] ديويد شريتون كه از كارآفرينان آن زمان بود نيز ۱۰۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كرد.[۳۶] پس از جمع‌آوري همه اين مبالغ، گوگل توانست ۱ ميليون دلار سرمايه جمع كند كه با استفاده از آن بالاخره قادر بود فروشگاهي را در منلو پارك، كاليفرنيا افتتاح كند.[۳۷] در اوايل سال ۱۹۹۹ در حالي كه برين و پيج كه هنوز در حال تحصيل بودند، به اين نتيجه رسيدند كه موتور جستجويي كه آنها به وجود آوردند وقت بسيار زيادي از امور دانشگاهي آن‌ها را اشغال كرده‌است. آن‌ها نزد شخصي با نام جورج بل كه مديرعامل شركت موتور جستجوي اكسايت رفتند و او را ترغيب كردند تا گوگل را به ۷۵۰ هزار دلار از آنها بخر، اما او اين پيشنهاد را نپذيرفت و مبلغي بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را به آنها پيشنهاد داد.[۳۸] در مارس ۱۹۹۹ اين شركت به پالو آلتو، كاليفرنيا منتقل شد[۳۹] كه اكثر شركت‌هاي استارت‌آپ سيليكون‌ولي كار خود را از آنجا شروع كردند.[۴۰] گوگل در ۷ ژوئن ۱۹۹۹ اعلام كرد كه قصد دارد تا سرمايه شركت را به ۲۵ ميليون دلار افزايش دهد[۴۱] و سرمايه‌گذاران عمده‌اي همچون كلاينر پركينس و سكويا كپيتال در اين افزايش سرمايه شركت داشتند.[۴۲] در ژوئن ۲۰۰۰ اعلام شد كه گوگل قرار است به عنوان موتور جستجوي پيش‌فرض وبگاه ياهو! انتخاب شود كه در آن زمان پربازديدترين وبگاه در اينترنت بود و تا قبل از آن از اينكتومي به عنوان موتور جستجوي خود استفاده مي‌كرد.[۴۳][۴۴] در سال ۲۰۰۱ سرمايه‌گذاران گوگل به اين نتيجه رسيدند كه اين شركت به يك مديريت قوي نيازمند است و به همين دليل اريك اشميت را به عنوان مديرعامل و سرپرست شركت برگزيدند[۴۵] در سال ۲۰۰۳، گوگل يكي از ساختمان‌هاي سيليكون گرافيكس در مانتين ويو را اجاره كرد[۴۶] اين ساختمان بعدها با نام گوگل‌پلكس شناخته شد كه برگرفته‌شده از واژه گوگول‌پلكس بود. گوگل سه سال بعد اين ساختمان را به مبلغ ۳۱۹ ميليون دلار خريداري كرد.[۴۷] واژه گوگل پس از مدتي به يكي از مداخل فرهنگ‌هاي زبان انگليسي افزوده شد كه به معني «جستجوي واژه‌اي در وبگاه گوگل براي يافتن اطلاعات» تعريف شد. در ژوئن ۲۰۰۶، واژه گوگل به فرهنگ آكسفورد[۴۸] و در ژوئيه ۲۰۰۶ به فرهنگ مريم-وبستر افزوده شد.

كاربران مي گويند گوگل در حبران خسارت بهترين است.

 گوگل به وسيله حقوق رقابت ايجاد مي كند. حقوق و دستمزد متوسط كارمندان با تجربه 140،000 $، و كارمندان با كمتر از يك سال تجربه كاري به طور متوسط حدود 93000 $ مي باشد.گوگل همچنين بالاترين پرداخت در بازار را براي كاركنانش دارد.  شايان ذكر است كه دو نفر در پست مشابه در گوگل مي تواند پرداخت متفاوت داشته باشند كه اين به عملكرد آن ها بستگي دارد. 

به گفته باك " كار سختي است كه محدوده پرداخت بين افراد مي تواند دو يا حتي 10 برابر بيشتر از شخص ديگري باشد" ،"اما اين بسيار سخت تر كه ببينيد افراد با بيشترين استعداد از آن خارج مي شوند، اين باعث مي شود شما فكر كنيد كه شركت در حال پرداخت ناعادلانه است: درحالي كه بهترين افراد در آن مراتب بيشتر از متوسط هستند، و پرداخت هاي كه در ان براي هر كس انجام ميشود يكسان است."

 

بيش از يك چهارم كاربران گوگل از راه دور با آن ارتباط برقرار مي كنند.

 

تنها 28% از كاركنان گوگل از خانه يا از طريق ارتباط از راه دور كار مي كنند كه ارتباط آنها از طريق  wi-fiدر همه زمان ميسر است. همچنين برخي از شركت هاي بزرگ  مثل: آمازون، Netflix  واپل نيز از طريق اين تكنولوژي كار مي كنند.

 يكي از كارمنداني كه در دفتر مركزي گوگل كار مي كند مي نويسد:"اين شركت انعطاف پذير است، شما  رئيس خرد نداريد و مي توانيد تا حدودي در انعطاف پذيري كاركمك كنيد اما  اشتباه نكنيد شما مقدار زيادي كار مي كنيد اما لازم نيست كه براي تمام كار خود را به ميز كار  زنجير كنيد. "

 

برخي از كاركنان مي گويند كه كار آنها كم استرس است. 

 

 در حالي كه 12 درصد از كاركنان كار خود را پراسترس گزارشكرده اند، به نظر مي رسد در مقايسه با شركت هاي ديگر ،اين نمره نسبتا پاييني است كه قابل توجه نيست. 

شايد يكي از عواملي كه به كاهش سطح استرس مي تواند كمك كند كارهاي مانند  ماساژ، كلاس هاي تناسب اندام رايگان ، عضويت در ورزشگاه، و يك برنامه ريزي تعطيلات سخاوتمندانه مي باشد.

يكي از مديران گوگل مي نويسد يكي از عوامل ديگر : ". محيط كاري بدون رقابت كه اجازه مي دهد به اتاقي براي خلاقيت تبديل شود" مي باشد.همه ما ميدونيم كه كار كردن در شركت گوگل امتيازات خاصي داره، اما اينطور كه پيداست اين غول دنياي موتورهاي جستجو با امكاناتي كه در مجموعه دفاترش گردآوري كرده به طور جدي به فكر آسايش كارمندان خودش هست. همونطور كه شما دوستان پرشين استار در تصاوير زير ميبينيد چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ... به گزارش عصر ايران، گوگل گذشته از گوگل‌پلكس (ساختمان مركزي) خود كه در كاليفرنياي آمريكاست، شعبه هاي ديگري در لندن، سوئيس، ميلان، پكن، استكهلم و ... دارد كه فضاي داخلي آنها از اين نظر كه كار و استراحت كارمندانش بايد در يك سطح باشد كم و بيش نظير يكديگر است.

منابع:

http://cse.google.co.in/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

http://cse.google.com.tw/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.id/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.ua/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.cz/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.mx/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.au/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.be/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://images.google.be/url?q=https%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.th/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.tr/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

 

راهنماي خريد جاروبرقي

۴۲ بازديد

راهنماي خريد جاروبرقي

اگر قصد خريد جاروبرقي براي منزل خود را داريد و به دنبال بهترين مارك جاروبرقي هستيد و در اينجا به شما كمك خواهيم كرد تا بنا بر نياز و بودجه خود بتوانيد بهترين مدل جاروبرقي را انتخاب كنيد.

m1_nnha.jpg

منبع: عصر ايران

پيش از بررسي اين نكات خالي از لطف نيست كه بگوييم بهترين ها هميشه مي توانند در بهترين مارك جاروبرقي نيز خلاصه شود لذا انتخاب برندي درست به شما در داشتن مزيت هاي اصلي از جمله موتور قدرتمند و طول عمر بالا كمك به سزايي مي كند اما دانستن نكات لازم درباره خريد اين كالا قطعاً به انتخاب مدلي مناسب تر و اطمينان درباره مارك اين دستگاه در ميان انواع جاروبرقي گوناگون كمك به سزايي خواهد كرد.

انواع جاروبرقي مخزن دار و كيسه دار

در كل مي توانيم انواع جاروبرقي خانگي را به دو دسته اصلي تقسيم كنيم كه در اينجا به طور خلاصه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت و در ادامه با بيان مشخصات مهم در هنگام خريد جاروبرقي مناسب همراهتان خواهيم بود.

جاروبرقي كيسه دار: در اين مدل از جاروبرقي همان‌طور كه از اسمش نيز پيداست، گرد و غبار و آشغال‌ها در كيسه يا پاكتي كه در دستگاه طراحي شده است جمع مي گردد. جنس كيسه ها مي تواند كاغذي، پارچه و يا پليمر باشد از سايز يا اندازه كوچك تا بزرگ مي باشد كه به دو صورت دائمي يا يك بار مصرف هستند. لازم به ذكر است كه امروزه به دليل موارد بهداشتي و پاكيزگي شما شاهد كيسه ها يا پاكت هاي يك‌بار مصرف در برندهاي معتبر هستيد و اين دسته از محصول در هنگام خريد جاروبرقي عمدتاً موردتوجه تعداد بيشتري از افراد است چراكه هم تعدد مدل بيشتري دارد و هم از جهت سلامت و بهداشت آسان‌تر مي باشد.

 

جاروبرقي بدون كيسه: جاروبرقي بدون كيسه يا مخزن دار همان‌طور كه از نامش پيداست داراي به جاي كيسه داراي محفظه اي براي جمع آوري زباله مي باشد به طوري شما مي توانيد پس از پر شدن مخزن دستگاه آن را خالي كنيد و مجدداً در سر جايش بگذاريد در همين جا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه در هنگام انتخاب و خريد جاروبرقي مدل هاي بدون كيسه به سراغ مارك هاي متفرقه نرويد چراكه به دليل نوع عملكرد مي تواند خروجي گرد و غبار بيشتري در محيط به نسبت جاروبرقي كيسه اي داشته باشد و همين امر به شدت مي تواند براي ريه هاي شما آزاردهنده باشد.

نگاهي عميق در هنگام خريد جاروبرقي

قدرت موتور: يكي از مهم ترين موادي كه بسياري از افراد در هنگام خريد جاروبرقي بدان توجه مي كنند وات دستگاه است چراكه تصور مي كنند اين وات تعيين كننده ميزان كشش است اما لازم است اين نكته را بدانيد كه مي تواند دو جاروبرقي با وات يكسان، مشكي كاملاً متفاوت داشته باشد و در حقيقت نمي توان توان مصرفي را به تنهايي مبنايي از انتخاب قرار دهيد چراكه ميزان مكش در هر جاروبرقي به نوع موتور، خرطومي، نوع عايق و لوله تلسكوپي وابسته خواهد بود و شايد بدون لوله تلسكوپي و در آوردن خرطومي از دستگاه شما كششي بسيار متفاوت را در اختيار داشته باشيد لذا توجه به اين نكته مهم را فراموش نكنيد.

نوع موتور: تكنولوژي هاي گوناگوني مي تواند در جاروهاي برقي وجود داشته باشد كه براي مثال مي توانيم به معروف ترين آن ها يعني موتور كمپرسور و HiSpin اشاره كنيم كه در دسته بهترين ها محسوب مي گردد. موتور Compressor با داشتن تيغه هاي ايروديناميكي و جريان كاليبره شده داراي مكش بالا و سطح مصرف انرژي پاييني است لذا اگر مي خواهيد خريد جاروبرقي را براي متراژهاي بزرگ انجام دهيد مي توانيم به طور قطع خريد مدل كمپرسور را به شما پيشنهاد دهيم چراكه علاوه بر مكش بسيار بالا در متراژ زياد داغ هم نمي كند و مي تواند براي ساعات بالايي بدون فشار به دستگاه كار كند. به ياد داشته باشيد قدرت موتور در جاروبرقي كمپرسور كاملاً متفاوت از موتورهاي ديگر است تا جايي كه نمي توان به عنوان مثال 800 وات كمپرسور را به راحتي تا دو برابر قدرت با جاروبرقي هاي موتور معمولي مقايسه كرد.

در مورد نوع موتور در هنگام خريد جاروبرقي نيز بايد به اين نكته توجه كنيد كه افت كيفيت، مكش و قدرت در برندهاي متفرقه مي تواند كاملاً محسوس باشد لذا در هنگام خريد جاروبرقي بهتر است به اين موردتوجه كنيد كه پول برندي را بدهيد كه ارزش هزينه كردن داشته باشد و به زبان خودماني براي انتخاب اين دستگاه، حتي اگر مدل ارزاني از مارك معتبر را بخريد بهتر از انتخاب مدل بالاي يك مارك متفرقه است.

 

لوله تلسكوپي: دسته يا لوله تلسكوپي يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي است چراكه لوله ها در مدل هاي متنوع ممكن است قابليت تنظيم ارتفاع داشته باشند يا خير و همين تنظيم ارتفاع مي تواند به شما كمك كند تا كاملاً بر مبناي قد خود دسته را تنظيم كنيد تا بدون فشار به ستون فقرات، مچ و كتف خود كار جاروكشي را انجام دهيد.

لوله خرطومي: به طور واضح بگوييم كه لوله ها اصولاً يا از جنس پلاستيك و يا كنف هستند و هريك از اين جنس ها در مارك هاي گوناگون مي تواند باكيفيتي متفاوت وارد بازار شود اما در حالت كلي بايد بگوييم كه كنف در صورت اينكه در مارك خوبي از باشد مي تواند به مراتب طول عمر بالاتري داشته باشد چراكه خرطومي هاي پلاستيكي ممكن است براثر كشش و به مرور زمان پاره شود اما مدل هاي كنفي طول عمر بيشتري خواهند داشت و به راحتي پاره نمي شود. لازم به كر است كه به صورت استاندارد لوله ها براي عدم كم شدن مكش 2 متر مي باشند.

نوع اتصال خرطومي به بدنه: در هنگام خريد جاروبرقي فراموش نكنيد كه خرطومي ها به بدنه دستگاه بايد به شكلي اتصال يابند تا 360 درجه قابل چرخش باشد چراكه در غير اين صورت كار جاروكشي سخت خواهد شد و مهم ترين مسئله اين است كه در مارك مناسب، به طور دقيق وكيوم و سفت باشد تا تأثيري روي مكش دستگاه نگذارد.

پارويي جاروبرقي: يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي، پارويي دستگاه و نوع طراحي آن است، يك پارويي خوب مي تواند به نوبه خود سهم به سزايي در مكش و جمع آوري كثيفي ها داشته باشد و علاوه بر اين مورد يك پارويي مناسب بسيار روان بر روي سطوح حركت خواهد كرد و همين امر از فشار آمدن به مچ، كتف و كمر شما جلوگيري خواهد كرد پس به منظور داشتن كيفيت بيشتر در جاروكشي و سهولت آن به داشتن پارويي مناسب در جاروبرقي خود توجه فرماييد.

فيلتر هپا: احتمالاً نام فيلتر معروف HEPA به گوشتان خورده است، اين فيلتر كه به خصوص در برندهاي معتبر استفاده مي شود داراي اهميت بالايي هستند. در هنگام جاروكشي گرد و غبار خروجي از دستگاه در هوا مخصوصاً نور آفتاب قابل‌رؤيت است و همين مورد به مرور زمان آلرژي هاي گوناگون در افرا ايجاد خواهد كرد كه اين مورد به لطف تكنولوژي جديد فيلتر قابل شستشوي هپا تا 99.99 درصد كاهش پيدا كرده و درواقع بسيار مهم مخصوصاً براي افراد حساس به خصوص آلرژي تنفسي مي باشد.

نوع طراحي و Air bumper: نوع طراحي بدنه از جمله ضد خش بودن از مواردي است كه در برخي از مدل هاي تاپ برند وجود دارد و اما در كنار اين قابليت گارد محافظتي در برندهاي خوب تا ميزان قابل توجهي سلامت دستگاه و حتي وسايل داخل منزل را تضمين خواهد كرد كه مي تواند موردي قابل توجه در هنگام خريد جاروبرقي به شمار برود. حتماً برايتان پيش آمده كه در هنگام جارو كردن منزل جاروبرقي به وسايل و يا ديوار خانه برخورد كند كه اين مورد هم به جاروي شما و هم وسايل موجود در منزل آسيب مي رساند اما وجود گارد محافظتي د ر برخي از انواع جاروبرقي باعث مي شود كه به دليل جنس نرم تر از اين صدمه جلوگيري كند.

اين دسته از موارد در كنار چرخ هاي مناسب در زير جارو، لوازم جاني همراه همچون سري هاي مختلف برايي جاروكشي آسان درزها و مبل ها مي تواند از اهميت ويژه اي برخوردار باشد و در هنگام خريد مورد توجه شما قرار گيرد. حال كه اين نكات را مطالعه نموديد پس مس توانيد با اطلاعاتي كامل تر مدل و حتي مارك جاروبرقي خود را انتخاب كنيد اما درنهايت بايد تأكيد كنيم كه حتماً خريد جاروبرقي خود را از يك فروشگاه معتبر و ماركي مناسب تهيه فرماييد كه خود مي توان تا جاي زيادي بر انتخاب، خريد و حتي قيمتي مناسب تر اهميت داشته باشد.