چه كسي متخصص محتوا است و چه كاري بايد انجام دهد

۴۱ بازديد

اين مقاله به شما مي گويد كه چه كسي متخصص محتوا است و چه كاري بايد انجام دهد ، همچنين به شما مي گويد چگونه مي توانيد يك متخصص محتوا شويد.

 

اول از همه ، بايد بگوييم كه در سراسر جهان كاري كه ما به شما عزيزان ارائه خواهيم داد به عنوان يك متخصص بازاريابي محتوا شناخته مي شود. اما از آنجا كه كار يك متخصص توليد محتوا بيشتر در بين ايرانيان رواج دارد ، ما با همين نام در اين مقاله توسط seoedu ادامه خواهيم داد.

 

طرح كلي مباحثي كه در اين نشريه در نظر خواهيم گرفت به شرح زير است:

 

چه كسي توليد كننده محتوا است؟

چه مهارت ها و پيش نيازهايي بايد يك متخصص محتوا داشته باشد؟

چگونه مي توان به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل شد؟

درآمد كارشناسان و متخصصان محتوا چقدر است؟

چه كسي توليد كننده محتوا است؟

كارشناس محتوا ، كارشناس محتوا ، كارشناس بازاريابي محتوا ، متخصص محتوا ، استراتژيست محتوا و همه ماهيت يكساني دارند. بنابراين ، هرجا كه در اين مقاله از اين اصطلاحات استفاده شده باشد ، به معناي همان اثري است كه براي آن وارد اين صفحه شده ايد و مي خواهيد با آن آشنا شويد (البته همه اين عناوين متفاوت است ، اما در كشور ما ، متأسفانه ، همه آنها مي دانند يك و شرح كار براي آنها مشخص شده است).

 

يك متخصص محتوا شخصي است كه وظيفه نوشتن يا توليد ، ويرايش و تبليغ برخي از مطالب را در سيستم عامل هاي آنلاين مانند Google ، رسانه هاي اجتماعي ، ايميل ها و موارد ديگر دارد.

 

گردش كار يك متخصص محتوا به گونه اي است كه يا او بايد هميشه در كنار يك متخصص سئو باشد ، يا حداقل بايد اطلاعات كامل و جامعي در زمينه سئو براي محتواي وب سايت داشته باشد. تنها در اين صورت است كه مي توان از انطباق محتواي توليد شده با اهداف تجارت اينترنتي اطمينان حاصل كرد.

 

بسته به مهارت و تجربه ، نقش متخصص محتوا مي تواند به ميزان قابل توجهي متفاوت باشد. شركت هاي بزرگ مي توانند تنها بخشي از فرآيند توليد و بازاريابي محتواي تجاري خود را در اختيار اين متخصصان قرار دهند. بر اين اساس ، نقش هايي كه يك متخصص بازاريابي محتوا مي تواند در شركت هاي مختلف ايفا كند به شرح زير قابل تفكيك است:

 

متخصص بازاريابي محتوا: مسئول تحقيق و نوشتن مطالب است

استراتژيست بازاريابي محتوا: مسئول برنامه ريزي روش تبليغ و توسعه محتواي شركت است

مدير توليد محتوا: مسئول توليد ، انتشار و بازاريابي محتوا است

بازاريابي محتوا: مسئول جذب بازاريابي محتوا و انتشار محتوا در سراسر سيستم عامل براي جلب اطلاعات بيشتر در مورد شركت است

مشاور توليد و بازاريابي محتوا: اين شخص شخصاً اقدامي انجام نمي دهد و نقشه راه را به مديران و تيم اجرايي شركت مورد نظر نشان مي دهد.

چه مهارت ها و پيش نيازهايي بايد يك متخصص محتوا داشته باشد؟

اكنون بايد بدانيد كه متخصص محتوا چه كسي است و ماهيت وي چيست. حال بايد ببينيم كه اين متخصص محتوا براي كار كردن بايد از چه مهارت ها و پيش نيازهايي برخوردار باشد:

ما در تيم seoedu به دنبال انتشار مطالب مفيد در حوزه سئو مي باشيم تا بتوانيم به شما كمك كنيم تا با كمترين هزينه بهترين نتايج را در سئو به دست آوريد.

مدرك دانشگاهي: اگر مي خواهيد از راه دور كار كنيد ، ممكن است نيازي به مدرك دانشگاهي فوري نداشته باشيد. اما اگر مي خواهيد در يك شركت شغلي پيدا كنيد ، بايد مدرك دانشگاهي داشته باشيد.

گواهينامه يا گواهي بازاريابي محتوايي: ممكن است اين گواهي مورد نياز نباشد. اما داشتن آن مي تواند اعتبار زيادي به شما بدهد.

مهارت هاي نوشتن: شخصي كه به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل مي شود بايد زمان زيادي را صرف نوشتن و توليد محتوا كند. به همين دليل ، طبيعي است كه اين فرد مهارت نوشتاري خوبي داشته باشد يا حداقل آنها را از طريق تمرين بدست آورده باشد.

توانايي تحقيق در مورد كلمات كليدي: همانطور كه در بالا ذكر شد ، ايجاد محتوا و سئو دو مقوله به هم مرتبط هستند. يكي از قسمت هايي كه اين دو را به هم متصل مي كند ، تحقيق در مورد كلمات كليدي است.

دانش كافي در زمينه سئو: تحقيقات كلمات كليدي به تنهايي نمي تواند محتواي وب سايت را بهينه كند. كارشناس محتوا بايد اصول SEO را بداند و آنها را در روند كار خود به كار ببرد.

فرصت تجزيه و تحليل رقبا: بازاريابان محتوا بايد بتوانند عملكرد رقبا را در تمام مراحل مورد استفاده براي يك شركت تجزيه و تحليل كنند و بهترين استراتژي ها را بر اساس داده هاي دريافتي ارائه دهند.

نحوه تبديل شدن به يك متخصص توليد محتوا ، شرح شغل براي يك متخصص محتوا ، يك متخصص بازاريابي محتوا

 

چگونه مي توان به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل شد؟

در اينجا مراحلي وجود دارد كه بايد براي متخصص شدن در اين زمينه انجام دهيد:

 

بدانيد بازاريابي محتوا چيست و چگونه كار مي كند

مهارت هاي نوشتاري خود را بهبود ببخشيد

تمام ابزارهاي بازاريابي محتوا را شناسايي كرده و بهترين ها را جدا كنيد

دانش استفاده از ابزارهاي بازاريابي محتوا را كسب كنيد

فرصت تحقيق در مورد كلمات كليدي

بيا ديگه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.